neděle 2. dubna 2017

Křížová desítka

Křížová desítka


Vše začalo již v úterý poslední den registrací, kdy mě něco osvítilo a řeklo mi „Píďo, zaregistruj se ať tam pak nemusíš čekat ve frontě“. Fronta nakonec nebyla, ale registrace na místě vyprodaný, takže neučinit tento krok, tak bych nakonec nezávodil, ale jen fandil v cíli.
Ostatně, když jsem viděl ty klobásky, pivíčka atd., tak bych se s tím asi taky nějak popral :-)

Po jedenácté vyrážíme z Pardubic(ještě jednou díky Michale za odvoz), cestou probíráme běžecké obliga – na kolik to chceš běžet, co tě bolí, co tě nebolí, počasí, dnes to nepůjde atd.. Na místě jsme s dostatečným předstihem vyřizujeme registrace a máme asi půl hodiny na rozběhání. Ideál. Rozklus, abeceda, pár rychlejších rovinek na rozdýchání, no však to znáte. V tom už stojíme připraveni v houfu lidí na startu.

Jelikož to měl být jen testovací závod, ten hlavní mě čeká za 14 dní na Skyrace Ještěd a pak Perun Skymarathon, tak byl plán běžet od prvního kilometru kolem 4:00 min/km a nějak to extra nehrotit. To už tu bylo tolikrát a pak buch a první kilometr za 3:30, to jsem dnes opakovat nechtěl :-)

Start. Na úzké cestičce se to na prvních metrech dost mele, běžíme s Michalem vedle sebe(taky jsme plánovali úplně stejné tempo) a už jsme na prvním kilometru. První kilometr za 3:50, což je pohoda, druhý držíme za 3:52. trochu rychlejší oproti plánu ale co už. Pak přichází jediné mírnější stoupání, otočka a to málo co nastoupal hned zase seběhne, takže v tomto kopeču člověk ani nijak neztratí. I když dost se to zde začíná trhat na menší skupinky. Pro nás co máme v krvi běh po horách to ale nic není :-) Víc mě na trati vadí 3 otočky o 180 stupňů. V té rychlosti, když člověk prudce zastaví, otočí se a zase rozbíhá, tak se mu lehce i zamotá hlava, ale nic dramatického.


V podstatě do 7 km se držíme jedné skupinky stále v tom samém tempu cca 3:55 a ačkoliv je na 1. dubna veliké vedro (nějakých 25 stupňů), tak se běží vcelku pěkně. Po 7 km skupinku opouštím a vydávám se svým tempem dál, protože mě přijde, že skupinka začíná lehce zpomalovat. Lehký vítr trochu znepříjemňuje „sólo jízdu“. Asi 1 km před cílem slyším běžce za mnou, tak lehce zrychluji, ale stále se ho nemůžu zbavit a v tom se mi asi 300m před cílem snaží nastoupit...a ono ejhle, on to Michal :-) To si nemůžu nechat líbit, tak přehodím rychlost na rádoby sprint a nechávám ho za zády (slyším jen přátelské povzbuzení – umři! :D) . Tímto sprintem nakonec překonávám ještě jednoho běžce a jsem v cíli. Čas nakonec 39:28. (na hodinkách 39:26). A tím i vylepšen osobák.(To je ale daný tím, že neběhám vůbec rovinatý desítky :-)

Délka: 10 km                                                                              Převýšení: 50m
Povrch: Asfalt                                                                        Výsledky: Odkaz
Web závodu: Odkaz
Záznam Trasy: Strava   Movescount

Žádné komentáře:

Okomentovat